Informace pro uchazeče
Chcete se u nás zaměstnat?
Pro všechny naše uchazeče platí tyto hlavní podmínky:
- Doklady potřebné k pracovnímu pohovoru:
- Platný doklad totožnosti
- Kartička zdravotního pojištění
- Potravinářský průkaz (v případě, že ho nemáte, rádi vám s jeho vyřízením pomůžeme)
- Uchazeči na pozici pokladní – výpis z registru trestů ne starší než 3 měsíce
- Výplatný termín všech pozic je po 20. dnu v měsíci, ve kterém jste uzavřeli smlouvu a zaslali platný pracovní výkaz.
- Výplatu si lze vyzvednou osobně na jedné z našich poboček, nebo ji zaslat na váš bankovní účet. Pokud účet v ČR zatím nemáte, poradíme vám s jeho zřízením.
- Nabízíme možnost týdenních záloh
- Pokud budete vykazovat přes pracovní výkaz, musí obsahovat následující informace:
- Vaše jméno a příjmení
- Potvrzený počet odpracovaných hodin
- Místo výkonu práce a pracovní pozice, která vám byla přidělena
- Za který měsíc je výkaz odevzdán
- Okamžitá denní reakce na požadavky odběratele v návaznosti na počet a kvalitu personálu
- Zrušení směny lze domluvit telefonicky, nebo na jedné z našich poboček, nejpozději 24h před plánovanou směnou.
- Pokud chcete ukončit pracovní poměr, lze se domluvit na naší pobočce.
Změny v zákoníku práce v roce 2023 a 2024
Rozšíření informační povinnosti vůči zaměstnancům
Informační povinnost není nová, už nyní je zaměstnavatel povinen informovat zaměstnance o řadě skutečností týkajících se pracovního poměru. Například o délce dovolené, o výpovědních dobách apod.
Novela rozšiřuje tuto informační povinnost o další skutečnosti, jsme proto povinni informovat zaměstnance mimo jiné o:
- době trvání a o podmínkách zkušební doby,
- stanovené týdenní pracovní době
- rozsahu práce přesčas,
- odborném rozvoji, pokud jej zaměstnavatel zabezpečuje,
- orgánu sociálního zabezpečení, kterému zaměstnavatel odvádí pojistné,
- podmínkách elektronického doručování písemností (pokud bude zaměstnanec dávat k elektronickému doručování souhlas), a
- podmínkách vysílání zaměstnanců na území jiných států (pro případ, že je dotyčný zaměstnanec skutečně do zahraničí vysílán).
Pokud informace nejsou obsaženy přímo v pracovní smlouvě, je zaměstnavatel povinen informovat zaměstnance písemně nejpozdeji do 7 dnů od vzniku pracovního poměru (dosud byla lhůta jeden měsíc).
Zaměstnanci musí být informování také o jakýchkoliv změnách údajů a skutečností, na které se vztahuje informační povinnost, a to bezodkladně, nejpozději v den, kdy změna nabývá účinnosti. Tato povinnost se nevztahuje na změny právních předpisů, vnitřních předpisů a kolektivních smluv.
Informační povinnost platí v plném rozsahu i na dohody o pracích konaných mimo praocvní poměr, tedy i na dohodu o provedení práce („DPP“) a dohodu o pracovní činnosti („DPČ“).
Stávající zaměstnanci, kteří byli již informování podle ZP platného před účinností novely, mohou požádat o to, aby byli informování znova podle rozšířené povinnosti. Zaměstnavatel jim pak musí vyhovět nejpozději do 7 dnů od podání žádosti.
Dohody mimo pracovní poměr (DPP a DPČ)
Stručný přehled základních změn:
- nová povinnost rozvrhnout zaměstnanci na dohodě pracovní dobu v písemném rozvrhu,
- sjednocení pracovní doby a doby odpočinku (tj. i na dohody se vztahuje úprava přestávek v práci, garance nepřetržitého odpočinku atd., stejně jako tomu je u pracovní smlouvy),
- i na „dohodáře“ se vztahuje úprava překážek v práci v plném rozsahu,
- zavádí se právo na dovolenou a vzorec výpočtu délky dovolené,
- právo „dohodářů“ požádat si o přechod do pracovního poměru a následná vyšší ochrana i v případě, že žádost zaměstnavatel odmítne.
Naši pracovníci nás hodnotí
„Nemám co vytknout, naprosto profesionální přístup, pomohli mi i s bydlením.“
Petra
„Profesionální jednání, práci mi sehnali už do 2 dnů a vydělal jsem si na dárky k vánocům.“
Michal
„Byl jsem hodně spokojený, o letních prázdninách mi sehnali praci a vydělal jsem si na nový počítač.“
Pavel
„Rychlé jednání, velmi profesionální přístup. Pomohli i s vyřízením potřených dokladů“
Jitka
„Dobrá komunikace a spolupráce. Pomohli mi najít práci včetně ubytování.“